Wednesday, February 22, 2023 | By: iefa_fifah

setelah 6 tahun berlalu..

pejam celik pejam celik.. skrg da 2023.. bersawang blog x di update.. 

kadang tertanya pada diri..untuk apa nk update..bkn ada yng baca pun.. dunia da berubah, x macam dl.  dunia skrg x lyn blog..skrg org layan tiktok.. twitter.. fb..so bila tiap kali terpk mcm tu, x terbuka blog n x terupdate apa2..berlalu la semua memori dan bait kata-kata tanpa tersimpan kt mana2 pun.. diari lg la.. dah jd x reti nk update.. maka, segala kesedihan telan sendiri-sendiri.. segala gembira n bahagia pun berlalu pergi..

nk recap blk pun da lupa.. tp tu la..aku masih begini..masih disini. untuk yang merindui, aku masih seperti dl.

kesibukan duniawi ni buat aku lelah. kadang hampir putus asa dengan nama sebuah kehidupan. tp tu la..bila aku bercerita, org kata aku pendek akal atau hilang akal..dan aku pun telan semua duri2, meneruskan kehidupan tanpa rasa..

hari-hari berlalu..bkn tiada yang bahagia..bukan tiada yang gembira..tp tu la..ada rasa kosong.. bila balik rasa kosong tu sarat dengan rasa yang berat.. tp xtau rasa apa.. mungkin sepi, sunyi atau kesenduan.. 

cacamarba..keserabutan menghimpit dr semua sudut..


#notakaki: post ni diupdate mungkin dalam keadaan jiwa yang bergelut dengan segala kekacauan minda.. mungkin juga tika mata tgh menahan berat nya rasa..mengantuk!

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...