Monday, January 10, 2011 | By: iefa_fifah

erti sebuah kerinduan

sebuah kerinduan itu akan hadir dengan sendirinya, tanpa perlu paksaan..hadir nya tanpa di undang..kadang-kadang meresahkan sekeping hati..jua menyesakkan seluruh jiwa..huhu..kerinduan melanda diriku...


kerinduan aku ni, hanya la suatu ungkapan beserta secebis perasaan rindu..terputik tanpa alasan..tercipta untuk seorang sahabat..yang pernah bertandang seketika dahulu, namun kini telah berlalu tanpa sebarang pesana..huhu..aku rindu...
aku penah ciptakan bait madah ni untuk dirinya...sewaktu bermimpi bersama-sama, pada suatu saat yang lalu...

|| MIMPI EMO ||


semoga ianya mimpi...

teruskanlah bermimpi
kerana ianya amat indah sekali
realiti yang berteraskan fantasi
menenangkan sekeping hati

teruskanlah bermimpi
imaginasi kekuatan diri
bertemu kekasih sejati
membenihkan kuntuman bunga di hati

bermimpilah wahai diri
puaskanlah gelodak hatimu
tatkala mentari bersuara
maka lenyaplah segala

wahai diri
janganlah kau bersedih hati
cukuplah ianya sekadar mimpi
walaupun hanya sekali
sebagai pengubat rindu disanubari~
aku jua merindui seorang insan..yang pernah dan sedang bertahta dihatiku..hurm..dia lah racun, dia lah penawar..teman terbaik di kala sepi dan gembira..brsama nya aku rasa selamat, bahagia dan lengkap..rindu nya diri ini..terasa ingin sekali menatap anak matamu..huhu..aku kerinduan...
rindu ku untuk insan ini tak pernah terpadam..tiap masa dan ketika..aku rindu....

rinduku buatmu

lembut bayu membelai jiwa ini
syahdu terasa di hati
dengupan jantung bagaikan terhenti
pabila bisikan angin menyebut namamu

kerinduan yang hadir
bukan sandiwara dicipta
hanya namamu bertahta
hanya cintamu ku damba

aku menanti hadirmu
memimpin tanganku
berlalu menuju gerbang bahgia
hanya kita berdua

impian dan anganku terbina
seiringan kepercayaanku padamu
demi cintaku padamu
ku menantimu setiap waktu

datanglah padaku
sepantas yang kau mampu
rinduku buatmu
mulai menggunung~

aku merindui keluargaku..rindu yang menangih air mata..sayu menyelubungi hati..sepi hatiku tanpa khabar berita mereka...panggilan telefon tetap tidak mampu menghilang derita yang ku tanggung ini..huhu..mama...rindu nye..(tetibe homesick la plak!)

aku rindu sesuatu itu..sesuatu yang aku berusaha untuk lepaskan..sesuatu yang mengecewakan aku..sesuatu yang aku sering bersama..namun terpaksa dilepaskan..hati terluka kerana nya..namun, aku tetap rindu..semoga ianya segera berlalu~

:: R.I.N.D.U ::

Rindu
mencengkam jiwa,menyeksa perasaan, mendera hati..
Hati ini resah tika rindu bertandang..
keinginan terpaksa dikubur
kerna keadaan tidak mengizinkan..

kenapa begitu?
adakah kerna kehadiran rindu?
andai benar,
pergilah rindu,
hilangkanlah wajah yang tersayang..
agar aku
tidak lagi rindu..
rindu pada yang tidak merinduiku~

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...