Friday, September 3, 2010 | By: iefa_fifah

lelaki dan coklat

apa yang boleh dikatakan??haha..ikut la orang nk comment apa pas ni kat aku..aku tak kisah..sebab??bagi aku itu la realitinya..lelaki erm..tetap lelaki..
apa yang aku boleh umpamakan?


photo: google image   


lelaki boleh diibaratkan cam coklat cadbury  yang nuts 2..yum..yum..sedap...tp kalau makan kene hati-hati..sebab nye lam 2 ada terselit berjuta-juta nuts..ye la..if terleka, leh tercekik nuts tu...
tu la lelaki yang aku kenal..sweet...baek...tp if terleka, sendiri yang susah..lam kate laen, bila tersalah bagi kepercayaan n hati kt orang...leh merana....

Kata-kata lelaki plak lebih kurang cam coklat M&M's tu...huhu...melt in mouth..terus turun ke hati..haha..
YOU MAKE MY HEART MELT~
tapi kan hati-hati tau..jangan makan bnyk-bnyk sekali gus...nnt dh xmau melt dh..xpun lambat nk melt...hukum fizik..faktor luas permukaan memainkan peranan..
lelaki yang aku kenal la kan...haha..cm 2 la..tyme ngorat, amboi..ayat nya...pergh..leh cair...ade je bende sweet yg dia nk ckp...tp bila dh start declare..huh..jgn harap..kita ckp i love you..dia bls too je...2 la yang aku kenal....

tingkah laku lelaki plak..erm..cam coklat choki-choki..convenient..easy to carry to anywhere..make it is  always by out side..tp kan jangan makan bebanyak tau..sebab kemanisan dia leh wat kita tekak kita jadi kering..pedih..
huhu..itu la dia..lelaki yang aku kenal..selalu ckp, selalu janji..always by my side...any tyme..huhu..tp bila on that day..tyme betul2 memerlukan, jgn kata batang hidung, bayang pun xde...


itu la lelaki yang aku penah jumpe lam hidup aku..(ni x semua la...ade je yang baek..tp yg baek 2 nnt aku citer kemudian k?)

diorang wat aku cam gula-gula hacks...bila sakit tekak baru cari...
diorang wat aku cam gula-gula getah...habis rasa manis diludah rata-rata...
diorang ingat aku ni macam gula-gula lot 100 tu ke??very soft and gentle...boleh dikunyah-kunyah??

~xpe..xkire la coklat ape ke, walau pun kek coklat yang keras diluar and lembut di dalam ke..lelaki tetap lelaki..yang penah menyakiti hati aku berkali-kali...and wat aku cam gula-gula yang dh oxidize..xde nilai di mata diorang..
huhu..any way..tu la sejarah yang pernah tercatat..lelaki yang aku kenal dl..itu la dia..tp dulu la..sekarang masing-masing dh buka buku baru..dia dengan hidup and cara dia..aku plak dengan hidup aku dengan lelaki laen yang jauh lagi baek and lebih membahagiakn..

so apa yang aku nk citer sebenar nya..x semua lelaki 2 baek..tp bukan semua jahat..jangan menilai orang dari luaran..mungkin dia kurang dari segi fizikal, tp dia kaya dengan budi bahasa..jangan sebab seorang lelaki yang pernah kita tersalah bg hati dan perasaan kt dia dl, kita hukum lelaki-lelaki laen..bukan salah lelaki 100%..salah kita,,sebab 2 hati kita..klw dia datang curi pun, tp kita x layan, mesti hati kita tetap pada kita...

lastly..hope kita x tersilap pilih and kita bahagia dengan pilihan hati kita...jangan berharap sangat yang saat gembira 2 sentiasa bersama..
kadang-kadang kita perlu rasa sakit, kecewa, cemburu dan sbgai nya, supaya kita akan lebih menghargai cinta hati kita...




klw x penah rasa pahit, kita xkn tau apa 2 manis...

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...