Sunday, February 27, 2011 | By: iefa_fifah

terbako~



huhu...pagi tadi umah jiran aku terbakar..(ni kejadian benar tau...bukan cobaan...hikhik)..
nk kata marak 2, entah le..aku g tgk pun tyme umah 2 dah basah segala...tp ikut citer isteri spupu aku (yang dok sebalah umah - sebelah umah kejadian), bley tahan gak la api dia..huhu..start kt bilik belakang..asap berkepul-kepul.. 
photo: yahoo image
(camni la kot gamak nye)

heee..aku g ar tgk..lam kul 8.30 pgi kot..(kejadian mesti lagi awal..) ade 4 bijik kete bomba...
tyme 2 aku tgk syok guling2..then adik aku cakap, ade bomba..aku tak bajet la dekat..dia kata meh usya kt pintu dapur..aku g intai..x puas ati nye pasal, aku sarung tdung, amik spek, terus kuar...haha...seb bek x pakai baju yang seksi2...(kalaw x, sure kne tukar dl...)

aku pun jenguk2 la..umah yang terbako tu..xde la jauh mne pun..selang sebuah umah je...tp aku senyum je...haha...(jahat ke??)then bapak aku pun turun..dia tnye la cmne, aku ckp abah g tengok sendiri la..kak ipah nk cakap pun x reti, sebab x g dekat...abah cakap, elok la 2...aku pun dok la nyembang2 ngn akak sebelah umah (isteri spupu aku je pun) ngn si aqilah (anak dorang)..akak 2 cakap, tyme 2 dia dok basuh baju...dia ingt ada org bakar sampah...dia cm nk marah gak la..nnt kain yg jemur berbau...tgk2 asap berkepul2 kuar dari tinggp bilik belakang umah jiran..then dia gtau husband dia...husband dia g ar tgk...ade sorang uncle cina 2 siap g ketuk2 pintu umah kejadian lg..takut gak, tuan umah x sedar...huhu..
.
huhu...aku tgk kejap je..korang jangan cakap aku x tolong plak..aku tolong pe..tolong tengok je....


haha...
ni la rupe masyarakat sekarang..
langsung xde semangat kejiranan..
ye ke??
ye la..tengok cam aku ni..patut nye g ar tolong...
paling kurang g tanye khabar..
bagi sokongan emosi..
kot2 ade ape yang ley bantu...

tp apsal eh aku x tolong??
sebab aku x kenal jiran aku..haha...
dia baru je pindah,,
masing2 sombong..
aku sombong, dia pun sombong..
haha..elok sangat la 2..

ok la..
pengajaran hari ni,
hayati lah semangat kejiranan..
kita ni ibarat keluarga..
x kira la apa bangsa dan agama sekali pun..
sekurang-kurang nye, susah senang ley tolong menolong...


p/s: hari 2 dia wat wedding tepi umah aku, tp haram x jemput...haha..so aku rase bila umah terbakar ni pun, agak nye, dia x jemput aku gak la kot...

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...