Thursday, August 26, 2010 | By: iefa_fifah

Pilih Kawan

hari ni aku nk story sket pasal kawan..huhu..sape xde kawan kn?? ce korg senarai kn nama kawan-kawan korg...pergh gile ramai kn...astu kecik kn senarai tu kepada kawan yang rapat ngn korang..astu kecik kn lg kepada yg betul2 memahami korg....then...short list lg kepada yg sentiasa bersama time susah dan senang..then, nama kawan korg yg bape kerat 2 je yg merupakan seorg kawan dalam istilah yang sebenar..

cakap pasal kawan..bnyk yang boleh kita bincang...
- kalau kita nk kawan yg baek...kita mesti baek dl kat kawan kita...
- kalau kita nk kawan kita hormat kita..kita pun kene hormat dorg gak..


hidup ni cam roda...apa yang kita wat kat org x kira baek atau buruk..kita akan dapat blasan yg setimpal...

tapi dalam mencari kawan kita kena memilih jugak...bukan nak berlagak or what so ever..tp perkara 2 sangat penting dalam mempengaruhi kehidupan sehari-hari...orang akan menilai kita dari sape yang kita kawan...seseorang penah gtau aku yang aku ni bertuah sb dikelilingi kawan yang baek...haha...org judge je...org 2 xtau pun sbnar nya masa 2 aku tengah berperang dgn perasaan...terseksa dikelilingi dengan kawan-kawan yang suka ambil kesempatan dan tikam belakang..xpe la...ape leh wat...silap sendiri, salah pilih kawan yg nk kongsi suka duka sampai kan cerita peribadi di rumah pun 1 jabatan leh tau...

aku anggap benda tu end kt situ..jdi kan pengajaran kepada diri aku sendiri, adik-adik aku, kawan-kawan rapat aku yang kita sbenar nya sngat perlu untuk memilih kawan...

last but not least:

"kita tidak perlu mencari seorang teman yang sempurna...tp cukup la sekadar seorang teman yang menjadikan kita sempurna bila bersamanya"

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...