Sunday, December 12, 2010 | By: iefa_fifah

kisah idop aku (part:1)

 aku nk mengimbas kenangan...hikhik..sejarah proses pembesaran aku...ahaks... meh la kita sesama tgk.. betapa comel nya aku suatu ketika dulu...wah..mesti mama abah aku bangga ada anak yg hot cam aku ni...(tgh bongkak ke?? =,=")
aku ni seorg manusia yg dilahirkan hari rabu..kul 3 lbey2 waktu pagi...hikhik..menurut story mama aku, tyme aku dilahirkan 2, bulan kne lindung dek awan yang hitam pekat..oleh sebab 2 la aku ni xpe cerah sangat...haha...
ni dia tmn sepermainan aku tyme kecik2 dl...(abg aku)



ni aku ngn abg aku...huhu...abg aku pengsan sb kne tumbuk ngn aku kot...hikhik.. kat sini jelas terbukti ketokohan aku dlm bidang gangsterism ni... (^,*)
aku sbnr nya bkn la seorang yang pemarah or garang sangat sebenarnya..if korang betul2 kenal aku, korang baru tau yang ni kuat menangis n seorang yang manja...ahaks.. =)


next step in my life..after dh besar sket, mama abah anta aku masuk tadika Islam kt USM..tyme 2 umur aku 5 tahun..
ha...tgk la gambar tyme aku tadika dl..gila baik kan?? pakai jubah siap.. huhu...klw korg tanya mana aku, aku pun xtau..hikhik...n jgn la tanya sapa yang aku cam lam gambar ni...sb mangaku x cam sape2...tp muka ustazah yang sebelah kiri 2 cam familiar...huhu...
aku kn, tyme kecik2 dulu sangat la aktif...mana ada penah dok diam..haha...aku suke inter-frame...mencari publisiti...huhu..dari kecik lagi mang terserlah la bakat aku sebagai seorang artis..sb aku mang suka amik bahagian lam nyanyi2 ni...(sebab tadika Islam, so nyanyian sume nasyid2 aje)..aku gak sgt la berkaliber untuk bergelar sebagai seorg atlit negara..
aku yang paling comel 2...{pssst** aku pakai kasut kaler pink (^_*) }
seorg atlit amik medal...huhu
ahaks~ patung seorang aku (atlit yg hebat) kt muzium dan geleri USM
itu la aku tyme tadika dl...haha..aku dl bdk nakal gak..tyme 6 tahun, aku penah g cucuk mata sorg student lelaki ni...hikhik...aku just xmo pencurik masuk kelas aku...elok pas cucuk  mata dia, aku pun lari lam keramaian manusia..kejadian 2 jadik waktu rehat...huhu..so x dpt detect la...haha..sampai sekarang aku tak tau sapa budak 2...sorry eh, x sengaja dowh...
 tyme rehat aku suka tgk citer yg ustazah pasang....citer katun...pasal burung..kne tembak...huhu..tyme rehat, aku suka pau abg aku..pau kropok bantal..haha...20sen je pun..abg aku ngaji kt pusat islam..so tyme rehat dia slalu dtg beli mknn kt situ...huhu..aku pun apa lagi..menjalan kan tugas sebagai toll gate girl...hikhik...


pas habih belajar kt situ, maka bermula la kehidupan aku sebgai pelajar sekolah kebangsaan sungai nibong selama 6 tahun...huhu....bnyk kenangan kt skolah 2..hikhik..tyme skolah rendah ni..aku nye jati diri semakin la kental..haha..sifat dan sikap keganasan aku semakin terserlah..huhu..org len semain terselah ayu, aku xde la...haha..g skolah bju pun x iron..kedut aje.hikhik...bkn ape..bz dowh.malas gak nk susah kan mama..mama suh aku iron sendri..blaja berdikari makan kari smbil berdiri guna kaki kiri..hikhik..zaman skolah dl bnyk monyet yg aku tngkap cintan...kire secret admire je la..xde je aku nk gtau dorg yg aku syok dorg..kan aku ni pemalu..ahaks~

darjah dua~

darjah 3~
 aku tamat kan zaman skolah rendah aku yang bnyk kngan manis tu ngn result 4A 1B (aceceh...promote la plak~). berkat ngn result yg x seberapa 2, aku masuk skolah pilihan...huhu..AIGS..Almashoor Islamic Girl School...huhu..aku masuk skolah agama 2..tudung labuh segala..haha..bermula la kehidupan aku sebagai seorang waita yang penuh dengan kelembutan dan kesopanan..haha...naluri kewanitaan aku semakin menebal..aku dh x ganas2 dh. dh x liar...(liar ke??) aku dh jadik anak perempuan kebanggaan mama abah aku..huhu...



ni la aku tyme blaja skolah agama dl..tudung pun labuh2..sejuk aje mata menadang...baik kn aku??? abeh form 3 kt bumi AIGS, aku lari.. cabut blah..nth la..dl aku x suka dok skolah 2..aku ni sorang remaja yang cepat panas dan suka memberontak..aku rasa cm x kena ngn jiwa dok skolah 2...(aiseh..siyes aku ckp, nyesal dowh kuar dr skolah 2.. =,=")..

Tahun 2003, aku pun terbang la ke bumi langkawi.. aku dpt tawaran blaja kt MRSM Langkawi..pergh..hari abah anta utk nk daftar 2, abah ckp 1 je..JANGAN NK BERCINTA...ahaks..dah masuk skolah cmpur kn..abah pun takut..takut anak dia terkena kejutan budaya.. 2 tahun bertepuk tampar ngn dak pompuan, ni alih2 lam kelas ade dak laki...haha..then, aku pun jadi la seorg gadis ngn hipokrit..hikhik..tp lelama jd sebati ngn diri aku..aku jd malu, segan nk bercakap..rasa cm org lelaki ni cm manusia dr planet len..hikhik..tp dh dekat setahun, then, aku dh bley cope.






 

ni la antara gmbr kenangan aku kt langkawi..
aku abeh kt situ tahun 2004..aku grad tyme form 5..pointer 2.7 lbey je..aku bukan la pandai mana pun..bnyk men kot..xla..aku sorang yang x serius...huhu...

k la..aku stop dl smpai sini...next step will be continue soon...huhu~

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...