Thursday, October 7, 2010 | By: iefa_fifah

ceritera cinta

manuskrip ‘ceritera cinta’

Teringat aku dengan satu ceritera cinta..penulis manuskrip ada mencatatkan sebuah puisi yang diberi tajuk sempena nama watak utama kisah ceritera cinta tersebut:

Laksana hembusan bayu hadirmu
Tidak dipinta
Tidak diundang
Namun, mendamaikan hati
Memujuk perasaan sepi

Seketika kurasa
Hembusan menerpa kian deras
Meresahkan jiwa
Menyesakkan hati

Aku
Di sini
Hati merusuh
Mendambakan perhatian
Menagih kasih sayang

Namun, siapalah aku tika ini
Meminta, menolak sesuka hati
Melukakan perasaan suci..

Salah siapakah derita ini menjelma?
Dosa akukah, hati ini terseksa?
Kian hari, aku keresahan
Dilambung ombak pengharapan
Terumbang-ambing dalam penderitaan
Hanyut dalam lautan percintaan

Bayu
Hadirmu ku nanti
Walau mungkin akan ku kesali
Namun itu yang terjadi
Lantaran hadirmu mulai berbekas di hati… 

pergh..aku tengah mengalami perasaan itu...huhu..hadirmu mulai berbekas di hati....

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...