Wednesday, October 13, 2010 | By: iefa_fifah

penangan memori di Maresmawi~

Tetibe hati aku diruntum kerinduan..waaa..aku sangat merindui setiap detik itu..namun kenangan tetap kenangan. Yang berlalu tak akan berulang kembali. Andai mampu ulangi semua itu, rasa dan perasaan tetap lain. Tapi, jauh di sudut hari aku ingin ulangi semua itu. Melalui setiap detik tu semula. Mengharungi hari-hari bersama teman, susah senang bersama. Sedihnya. Namun air mata tetap tak mampu nak mentafsir segala rasa menjadi satu cerita.

Tau tak kenangan mana yang aku rindui tu? Kenangan di MARESMAWI..waaa…rindu sangat-sangat. Suka duka bersama teman. Ouch.. i’m touching.. wanna to cry..pergh..gila rindu..rindu nak makan cocktail ngan Cik Ti, Ida, Fatin, Sue, Sheila… rindu nak berlakon citer The Drover’s Wife..kenangan 412(4 Fransium)ngn 512 (5 Fransium) ada Ili, Tikah, Miza, ada Anis, Yati, Farah Nadiah…pergh..windu.. Aku rindu g outing ngan Tikah, kadang-kadang ngan zihah.. g shopping mall kat pekan Kuah tu..g food court..beli Nasi Kebab..pergh..rasa nak ngalir air mata rindu.. rindu nak g tew sun huat~

Hurm..x lupa gak kat member2 kat hostel..nak tido baca doa reramai..hujung minggu wat gotong royong…hikhik..kene cuci toilet..mang tak best..tapi bila cuci, men air je banyak dari cuci nye…huuu..tyme celebrate ladies nite…best…our nite~ tyme celebrate teacher’s day.. Prank Cikgu Rosliza.. konon-konon Miza pengsan..padahal dok kerumun kek..wah…miss all the moment.. cikgu rosliza garang gile..tapi she’s cool. Leh g tumpang tido kt umah..makan roti. Bancuh air..hikhik..baik sangat..

Makanan plak, kalau kat DS (dewan selera) aku rindu makanan hari jumaat.nasi tomato ngn ayam masak merah dia..makan ngan papadom..astu aku rindu gak bubur gandum dia, ngan pisang goreng…thumbs up la… Kalau makanan kat cafĂ©, aku rindu sambal masak dia. Sedap….heee..nama makcik tu makcik bedah ke ape..nak cepat nye pasal tinggal cik bed je~aku rindu gak memalam makan nasi lemak..limited edition…lambat tak dapat..lantaran itu, mesti ngelat kuar prep awal..kadang-kadang pesan kat member..huhu..kalau nasib tak baek kantoi kat warden..

Huhu..pagi-pagi ada rokol. Nyanyi lagu MARA ngan lagu anak kecil main api.. dah lame tak dengar lagu tu..


kalau hari ade dobi, pakat-pakat turun hostel ngan baldi masing-masing. Kalau hari ade spotcheck tu, mang sesak kat Dataran Hijau tu (dataran tu lantai dia kaler ijau). Astu kat koop, aku rindu kat Kak Pah..pergh..akak koop tu giler sporting..havoc!!

Aku rindu tyma solat g jemaah reramai..waa..best..rase penuh..meriah..pas solat salam ngan kawan-kawan..baca yassin reramai..wat tahlil..tazkirah hari jumaat..astu solat zohor sesame muslimah.. aku rindu gak homeroom aku (TABRANI)..ada izni, iman, cem, afif, izudin,mimah, azimah, waaa….windu~

Huhu.. ape lagi yang aku rindu? Cikgu Hasniza..cikgu add math.. gila baik. Kalau tak paham leh gi Tanya kat umah.. sangat baik..oh cikgu..jasamu ku kenang..thanks cikgu di atas segala tunjuk ajar~ lagi sape eh? Pak Hassan..cikgu PJ..cikgu yang bertanggungjawab ajar aku men tenis..huhu..tak pernah mimpi nak men game-game cam gitu.. ye la..nak men bola jarring pun aku malas..huhu..ingat lagi dia cakap, masa mula masuk Maresmawi badan solid je, abeh blaja sume cam tong drum.huhu..ni la akibat tak beriadah..

Aku rindu nak pusing maktab waktu malam..amik angin..jenjalan ngn kengkawan..pergh..nostalgia tu… aku pun rindu gak nak jual burger..PUM..huhu..walaupun aku ni ahli yang tak aktif, tapi aku suka wat keja jual-jual tu..

Hurm..ape lagi eh..aku rindu kat suma kengkawan..kawan yang special, kawan yang tak special, kawan rapat, kawan yang tak rapat, kawan baik, kawan yang tak bape baik, roommate (jiha, ain, zihah, pinat, cik nab, yus), hostel mate, classmate n school mate..aku rindu semua..rindu kat cikgu-cikgu yang sporting (tyme ni baru sedar…) Rindu nak jalan gi lab kimia.. rindu nak turun gi bilik seni..rindu g bilik computer..rindu g library..rindu kene halau dari lab fizik..rindu lepak kat sick bay.. rindu nak nyorok lam toilet tyme gaduh ngan sorang tu..pergh..rindu nak berdiri tengah-tengah dataran hijau..nak ingat segala memori kat situ..kene ketuk ketampi 100 kali sebab kantoi tak gi jemaah solat subuh..kene rotan kat tangan kiri sebab lambat nak gi kelas prep..wat aerobic ngn dak2 kelas..dapat big mac..sume tu lam kenangan..

Semua kenangan tetap tinggal kenangan. Yang pahit tetap ada manisnya. Kalau la dulu setiap detik, ketika, setiap event, amik gambar; paling kurang aku tak jadi si perindu sepi. Cuba dan berusaha mengingati setiap saat yang tak mampu di ceritakan satu persatu.. pengajaran yang aku perolehi; hargai setiap detik. Kalau tak, nanti aku akan derita merindui sesuatu itu~

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...